tildatheone

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2013

Mobbning

Av tilda - 9 augusti 2013 22:39

Hej människor.


Jag måste bara påpeka en sak. 

Ni tror säkert att ni fattar när jag skrev "Mobbning" i rubriken. Ni gör nog inte det. 

SERIÖST! Ni som är mobbade måste ta och stå upp för er själva. Gör något åt det, det här är verkligen viktigt! Sitter du hemma och får skit via internet, mobbad i skolan osv osv osv, Prata med någon! Det är sjukt viktigt det här! Du är såå awesome. DU är bra! Skit i vad andra tycker. Du är den enda som kan göra något. Står det en jävel brevid och tittar på när du mår dåligt kan du inte ta för givet att hen gör nåt! Folk är så rädda att göra nåt nu för tiden. Så jävla arg på det här! Skyll inte på att läraren inte gör nåt, de kan knappast vara så att de inte bryr sig! DU är den som ska göra nåt. Eller så säger du till de där svinen att "Såhär får ni fan inte behandla mej". Ingen som inte vet kan ju göra det! 


Sedan det här med perfektion. Man ska vara smal, brunbränd, sminkad, dyra märkeskläder osv osv. Man är inte mer än människa. Det är vberkligen viktigt. 
Det låter så sjukt svårt att göra det här. Stå för det du tror på, är du kristen, aa, tro på gud, eller de andra gudarna, ingen hindrar dej, vill du färga håret blått, aa gör det! Vill du köpa den där tröjan du såg inne på Kapahl? AA MEN GÖR DET! Va inte så rädd för att någon kommer och säger något. Du är du, alla är vi människor. Alla är vi gjorda av kött och blod. Du behöver inte ha smink för att du är 15, 16 år! Du behöver inte ligga ute och sola 24/7 för att bli brun, du behöver inte viktväkta om du är lite mullig! DU ÄR BARA SÅ JÄVLA PERFEKT SOM DET GÅR ATT KOMMA! Du är underbar! Ingen kan förneka det. INGEN!! 


Det var mina ord. ÄR du mobbad så gör något åt det, för det är svårt att göra något åt mobbning som ingen lärare/förelder/kompis/annat vet om! 

Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tilda - 2 september 2013 16:33

Hej på er. :-)   Jo, jag satt och tänkte på en sak..En sak som kanske många kommer tycka att jag är värsta idioten efter.. Lixom "Fan vad egoistisk hon är!".. Men just det bryr jag mej inte om.  För jo, det ligger till såhär;   Många går ju...

Av tilda - 23 augusti 2013 15:55

Cha cha bloggen :D    Hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej.   I'm so sorry för att jag inte har uppdaterat så specielt mycket. Men jag har en anledning till det. Det är såhär att jag har börjat skolan igen och så vidare. Jag har lixom ...

Av tilda - 17 augusti 2013 20:32

Hej. huhu puss på er

Av tilda - 14 augusti 2013 16:59

Heeej,   Har ni nåt låttips? Jag känner bara att det känns som om jag hört varenda låt. D: Kanske bara e så att de spelar de flesta låtar på radioen ett antal gånger. ;D who knows? Men jag har iaf ett till er :) eller två snarare sagt. Rock And...

Presentation

Jag är en tjej som älskar sims, musik och kompisar. Jag kommer skriva om mitt liv, min musik och mitt spelande i Minecraft och The Sims 3. Kom ihåg, bara avundsjuka hatar. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards